mariaslive

Alla inlägg under februari 2010

Av maria - 15 februari 2010 21:26

hej alla däraute :) som läser detta :D  jag ligger nu i min säng efter en lång dag :S ajja men den gick fort :D hoppas morgon dagen går lika fort nu har min kille svart :D wow nått hände :S:( bara ajja men jag SAknar han såå:( hoppas vi ses snart baby :D he nu ska jag leta  upp några låter :D kanse du vet nån bra :Dsäg till:D

Av maria - 15 februari 2010 07:33

uhsh!!!! i dag är det måndag jätte trött :S länktar till lovet som är vecka 9 hära :( långt kvar :O ajja nu har alla min kills mezz levrats men fick inte svar:S ajja hopppas han svara sen vid  10 nu när börjar jobba:S ajja men nu måstejag fixa mig har ätti lite fil:P sen sminka mig sen dra :( ajja herå:)

Av maria - 15 februari 2010 07:33

uhsh!!!! i dag är det måndag jätte trött :S länktar till lovet som är vecka 9 hära :( långt kvar :O ajja nu har alla min kills mezz levrats men fick inte svar:S ajja hopppas han svara sen vid  10 nu när börjar jobba:S ajja men nu måstejag fixa mig har ätti lite fil:P sen sminka mig sen dra :( ajja herå:)

Av maria - 15 februari 2010 00:21

  


just nu är jag ledsen :( ajja men ska sova nu om jag nu kan :( hoppas det vi ses eller hörs i morgon :( god natt

Av maria - 15 februari 2010 00:16

du behöver

2st k-bröst

6 potatisar

1dl vittvin(tänk på att vintt försinner när du lagar det)

1 dl buljong

2dl grädde

1 st morot

svamp?




gör så hära ?

sätt upp dit hår tvätta händerna! se till att du har allt frame och att det är rent och fint!!



vad orden betyder kommer längre nerd sen :)



1 tournera potatisen och blachera och kyl nerd.

2 skär grönskerna i Julienne och Blancehera och kyl nerd

3pochera kycklingen i vin och buljonen ca 5 min.lyft sen ut kycklingen och vra in dem i folie och förvara varmt

4Reducera buljongen till hälften.tillsätt grädden och lt koka ner till önskad konsistens(lago såsig) SMAKA AV ...

5 lägg nerd din kyckling i såsen och värm upp

6 saturtrna grönskerna





vad orden betyder


Tournera.= skära (tex potatis i sjämna sidor SÅ att de ser ut som en liten tunna ungefär


Julienne = fina strimlortex mortot,selleri, purjo osv.ca 5cm långa och 2mmtjocka


Blanchera lägg ner (tex) grönsaker i slat kokande vatten en kort stud så att det blir halv klara andra termer som betyder samma ska:förkoka ,förvälla,

pochera,sjuda,små koka,ca 95-97,gradder varmt på vattnet


reducera  koka ner förminska.du kokar t.ex bljong för att få en kraftigare smak och simmigare,kobsistens,



satutera  steka snabbt utan att få en färg(eller väldigtI lite ibland säger man sluga :)  hoppas att du fattar :)

7 lägg upp snyggt och fint på en bra talrik ät och njut

Av maria - 15 februari 2010 00:12

KAN DU GE MIG NÅTT BRA RECPET PÅ N¨ÅN GOD MAT RÄTTT :d SNÄLLA HJÄLP:d

Av maria - 15 februari 2010 00:11

nu ör kl snart halv 1 och tel är fort av :( vad fan ska man gära kanse bara batterinerna är slut men då skulle ju han ladda och sen bara säga det :S?? tycker man   vad ska jag göra :(;(

Av maria - 15 februari 2010 00:04

MERA RECPET KOMMER ATT KOMMA VET INTE HUR MÅNGA :D

HOPPAS DET BLIR BRAA :d:d:d:

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

är du inressarad för http://www.partylite.se
 ja
 nej
 kanse

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bilder

maria

Flash Clocks

Flash Clocks

des

mp3

värd

<script src="http://js.bloggvarde.se/js/value.js?id=MjEwNzUx&d=3"></script><noscript><a href="http://bloggvarde.se">Denna blogg &auml;r v&auml;rd 2 943 kr</a></noscript>

pris

script src="http://js.bloggvarde.se/js/value.js?id=MjEwNzUx&d=3">

mm

mm

aaa


Ovido - Quiz & Flashcards