mariaslive

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av maria - 15 februari 2010 23:40

      

Av maria - 15 februari 2010 23:29

3ST ÄGGGULOR

100 G SOCKER

1/2 vatten

1,25 dl mjölk

2,5 grädde

200 g mörkarechoklade




gör så hära!


vispa äggulor ,vatten,socker,luftigt

2 koka upp mjölken och häll över den till chokladen och rör om den så att den smälter

3 visspa äggen löst

4 blande i chokladmjölken i äggvispet och blanda om

5 vänd ner i grädden i chokladkrämen och häll upp i folie formar ställ i fryssen

ca 4-5 timmar som vaniljparfait ;D

Av maria - 15 februari 2010 23:24

100g maddelsmassa

50g strösocker

25 g äggvita!


gör så göra

1 sätt ungen på 180 grader

2 blanda mandelmassan och strösocker, tillsätt äggvitorna och blanda

tills det blir klumptfritt :)

lägg små klickar med en tesked på en plåt med papper .grädda på 180 grader i ca 5-8 min :D



LYCKA TILL!

Av maria - 15 februari 2010 23:15

du ska ha !

600 g rabarber :)

600 g rensade jordgubbar :D

2 vaniljstångar

2 dl vatten(+ev saften från 1/2 citron &1/2 apelsin

1 dl socker

1 msk majsstärkelse

2 msk kallt vatten




gör så dära!

gurd reglerna kan du nång nu:D



1skär rabarberna i alumet :D eller som det passar dig ;)

2dela jordgubbarna :D

3 koka en lag på socker,vatten och vanilj (dela och skrapad )och citrussaft

4 reda av med mazie och vatten

5till sätt rabarver och jordgubbarna

6 kyl nerd

7 ta bort vaniljstången precis inna du ska sevara :D

8 servars med mandelbiskvier eller glass :D 

Av maria - 15 februari 2010 23:11

nån som kan ger ett bra musikråd det skulle vara suppper snälltt :D

Av maria - 15 februari 2010 23:03

ska man böra med att sl fort inte har lärts sig att det snönar :S ja menar tåg inställda :@ flera sengar :S asså man blri juuu sååå trött sen blir läraren sur på dig ?? fast tåget vartsen :S haha ta ett tigare tåg:S men snälla god morgon om jag typ bara har 5 min med tåget :S så vill man ju inte vara dära en timme innan:S sp inte på måndag efter helgen :S ajja komm sent i dag typ 10 min eller mindre :Ssur som fan :S men sen rulla dagen på med alla ämnen :S sen blev det  rast och en lite längre rast så man kunnde äta :D haha ajja men maten var inte så god :s haha vissa i min skola tycker att det är lite knas att maten är så dålig  jag mena vi går ju i en resturangeskola lite bättre kan man väll göra en en torr kyckling varej gång :s ajja ska inte klaga vissa baran får ju inte äns mat :P :( sen vardet hälsa i typ 1 timme ochlite mera :S bläää  sen en 1 rast :s sen var det sveska :S men lektion låter fan mera som hisora vi har typ nyss läst om rensessasen eller ad det heter :S jag menar bläääää:S jaja vad ska  man göra ???

sen träffde jag pawo :D woow vi var på vårdcentralen eller hon var och jag var me :) hhaa sen var det baa att åka hemm mådde fett dåligt å:S typ ont  hvudet :Sinte nång med spyde näst i klassen i dag :O som tur var gjode jag det inte :S snart ska man sova skönt!!!!!!!!!!! så här har min dag typ varit hoppas morgon dagen blir bättre med 2 prov me et är lätt så ska plugga lite nu :D  herå:D




ska baa säga att jag gillar min bebe :D

Av maria - 15 februari 2010 22:54

        

Av maria - 15 februari 2010 22:53

vet nån vart man tar bort sina bilder såman kan ladda upp nya ??:;D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

är du inressarad för http://www.partylite.se
 ja
 nej
 kanse

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bilder

maria

Flash Clocks

Flash Clocks

des

mp3

värd

<script src="http://js.bloggvarde.se/js/value.js?id=MjEwNzUx&d=3"></script><noscript><a href="http://bloggvarde.se">Denna blogg &auml;r v&auml;rd 2 943 kr</a></noscript>

pris

script src="http://js.bloggvarde.se/js/value.js?id=MjEwNzUx&d=3">

mm

mm

aaa


Ovido - Quiz & Flashcards