mariaslive

Alla inlägg den 11 februari 2010

Av maria - 11 februari 2010 23:56

       nu min vänner blir det dax att sova :) god natt :)













GOD NATTTT

;D

Av maria - 11 februari 2010 23:52

japp nu blir fan dax att lagmat hemm ska nång börja med fälskgryttan :) wowow med vin:O det blir ju lite knas:S:) ajja vi får se hur det blir :D


Av maria - 11 februari 2010 23:37

ingredienser(förslag)


200-300gr fläkarre`

1/2 st lök

1/2 paprika

5-8 champinjoner

1/2 vitlöksflyffta

1-2msk tomatpure

2-3msk koncentredad fond

 förslag på kryddor

.salt

-peppar

kummin

spiskummin

lagarblad

paprika

timjan






gör så hära  ta fram alt ! tvättahänderna noga .. sätt upp håert-!!

är du klar ...bra då kör vi



1 skär kötte i strimlor och ställ åt sidan

2skär sen dina grönskar skär det så fint du kan inget är rätt eller fel det ska se fint ut sen!!!!!!!

3 bryn kötte i en het stekpanna med lite olja

4 krydda och tillsätt tomatpuren

5declacera med lite vin hällöver sedan i en gryta  fyll på lite vatten och sedan lite buljong

6fräs på samma sätt grönsakerna med ställ det åt sidan så länge

7låte grytan puttra tillskötte är myukt kanse 20-30 min

8 tilsätt sedan grönsakerna i grytan tills det är bara 5-7 min och låte det koka

9 sevara med hemlagad past :)











:D

Av maria - 11 februari 2010 23:29

nu ligger man i sängen :) skönt :) tittade genom alla mina recpet och hitta 9 olika till :D några tänker jag skriva nu restan tar vi i morgon kommtera gärna lite :) juste tänker  skirva lite om jag har lärt mig på mat och vin ?? låter det skoj mat och vin är faktiskt roligt :) kan man sånt sen så kommer maten att bli jätte god `? eller hur maten vi äter och drycken har en stor betydels  samma sak om vi ska äta 3 rätters mat då ska man vara duikt som kock och tänka nång även du som beställer ... du kan tillexpel äta nått mycket lätt till försrätt som har en bra smak men endå inte en som tar över allt sen till varmrätt kan du äta kanse nått kött om du had kanse nån räkröra eller nått sånt till förrätt sen till efterätt kan du ta nått som sakar mera :) man ska tänka på vad man äter och hur vi äter det och ett tips fin uppläging gör att din gäster blir glad att äta och vll äta samma ska med hur du dukar :) ajja nu ska jag skriva upp lite recpet :)

Av maria - 11 februari 2010 23:00

just nu orkar jag inte skriva flera reccept men åter kommer nång i morgon om ni vill:) hee ska ta och lägga mig i min säng nu:)  

Av maria - 11 februari 2010 22:48

du bhöver:D

0,5 lit grädd mjölk

0,5vaniljståg

5-6äggulor

100 gr strösocker



gör så hära!!!!


tvätta din händer det är de första och sätt upp håret om du har långt !

haur du gjort det?? bra då kan vi börja

se bara till att du har allt fram...


1......koka upp gräddmjölken med hälften av sockret och vaniljstågen.

vaniljstågen delar du du först på längden och skrapar ut fröna.allt ska nerd i mjölken.både fröna och balja när det har kokat upp drar du den åt sidab coh låter den stå

2 medan gräddmjölken kokar visspar du äggulan med sockret till hårt vitt skuk(äggtoddy) det ska vara så tjockt så du kan dra band .

3 slå gräddmjölken över äggtoddyn. visspa väl

4 slå tillbaka allting i kastrullen och värm upp igen tills du ser den första bubblan :O anna kan det bli en äggröra:(

5 när den första bublan kommer slår du tillbkas såsen i buken du vispade

toddyni skölj kastrullen snabbt och fyll den med kallt vatten bain marie)  stäl nerd buken med det varam såsen i kastrulleb och kyl nre så det inte blir äggröra :) sen kan du sevara den med en god äppelkaka ;) kanse:)

Av maria - 11 februari 2010 22:42

just nu sitter jag i köket med datan .D haha ska lägga mig i min säng snart skönt :) ska upp vid kvart över 7 i morgon :S sen till skolan och plugga:) skönt va `?? vill bara ha sportlov nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu:D:D::D ge mig sportlov vad fan :@

Av maria - 11 februari 2010 22:34

nån som kan ge bra musik tips:) :D

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

är du inressarad för http://www.partylite.se
 ja
 nej
 kanse

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bilder

maria

Flash Clocks

Flash Clocks

des

mp3

värd

<script src="http://js.bloggvarde.se/js/value.js?id=MjEwNzUx&d=3"></script><noscript><a href="http://bloggvarde.se">Denna blogg &auml;r v&auml;rd 2 943 kr</a></noscript>

pris

script src="http://js.bloggvarde.se/js/value.js?id=MjEwNzUx&d=3">

mm

mm

aaa


Ovido - Quiz & Flashcards